Slanker dan ooit na je zwangerschap. Mama Anki deelt haar afvalgeheim. Het vervolg!

Ze noemt zichzelf lazyfitgirl, omdat ze er graag fit uit wil zien. Maar leven als een fitgirl? Ehm, nee. Zo gaat ze niet naar de sportschool, doet ze niet aan mealpreppen of calorieën tellen. Ze heeft een hekel aan fietsen, sport (gewoon) twee keer per week en zit vooral heel graag op de bank. We hebben het over mama Anki die slanker is dan ooit sinds ze twee kinderen heeft en eerder een blog deelde over haar afvalgeheim. We lazen haar blog massaal en dus vroegen we Anki om een vervolg en meer tips!

Anki in haar tienerjaren

“Als tiener had ik al maat 40. Niet echt fijn als je maar 1.54 lang bent en schoenmaat 41 hebt. Ik werd gelukkig niet gepest, maar ongelukkig in mijn lijf was ik zeker. Ik vond onlangs een dagboek waarin ik op mijn vijftiende schrijf dat ik mijn lijf haat. In de jaren die daarop volgen blijf ik bezig met mijn gewicht, en probeer mijn maatje meer te accepteren. Knap lastig met twee slanke zussen …

Ik had af en toe eetbuien die voortkomen uit frustratie over mijn lichaam. Ik bleek chronisch ziek te zijn en vond een nieuwe motivatie om gezonder te gaan eten. Het doel was niet meer afvallen, maar meer energie en een betere gezondheid. Ik ging mij verdiepen in gezond eten en de werking van het lichaam.

Inmiddels ben ik 31 jaar en heb ik twee kinderen: Sammie (3) en Beau (1) en ben ik slanker dan ooit. Ik kreeg zo vaak de vraag hoe ik was afgevallen dat ik besloot tips te gaan delen op Instagram. Een naam was zo gevonden. Ik heb de neurologische slaapaandoening narcolepsie en ben a-sportief dus het werd anki_lazyfitgirl.

Anki nu: ‘Ik ben na mijn zwangerschap 20 kilo afgevallen’

Toen ik vanuit passie rondom gezond eten begon met het delen van eetswitches waarmee je kunt afvallen had ik nooit verwacht dat het zo’n succes zou worden. Ik ben zelf meer dan 20 kilo afgevallen en wil graag delen hoe ik dat heb gedaan zonder chocolade en frietjes te laten staan. Zonder lang in de keuken te staan (lukt echt niet met een kleuter en baby) en zonder sport. Zo’n 4000 dames doen al met me mee.

Elke dag krijg ik succesverhalen binnen. Ik wil graag een tegenhanger bieden aan alle diëten en dure afslankprogramma’s die er tegenwoordig zijn. Die allemaal maar tijdelijk werken (geloof me ik heb er genoeg geprobeerd). Terwijl het zo gemakkelijk is.

In de basis gezonder gaan eten door te eetswitchen en je tussendoortjes bewuster kiezen. En daar gaat het vaak mis, want we worden ontzettend voor de gek gehouden door de voedingsmiddelenindustrie. Ik ben inmiddels van maat 40 naar maat 36 gegaan.

Ik vind het vooral leuk om te laten zien hoe je gewoon heel snel gezond en verantwoord kunt eten. Dus hier drie tips, waar je direct mee kunt beginnen.

#1. Maak de eetswitch naar volkoren. Van soepstengel tot pitabroodje. Volkoren is voor iedereen gezonder vanwege de langzame koolhydraten en vult beter. Dus doen!
#2. Zet naast de fruitschaal een groenteschaal met snackgroenten op tafel. Eet je geen groenten bij je ontbijt of lunch dan pak je wat uit de schaal.
#3. Kies je voor gemak? Er zijn meer opties dan pizza bestellen of langs de snackbar rijden. Denk aan een pizzabodem gemaakt van groenten en ga eens voor die variant. En wanneer je labels kunt lezen (let vooral op suiker en verzadigd vet) dan weet je precies welke makkelijke opties je in de supermarkt kun kopen. Bijvoorbeeld bij maaltijdsalades. Die lijken heel gezond, maar het verschil is groot. De ene maaltijdsalade is de andere niet!

Heb jij ook last van extra kilo’s na je zwangerschap? Of wil je gewoon wat gezonder eten? Hier nog drie gezonde gewoontes die je direct kunt toepassen.

#1. Gebruik olijfolie spray en goede anti-aanbakpannen. Dit scheelt dagelijks vet.
#2. Bekijk de labels van je kant en klare tussendoortjes eens kritisch en scan op suiker en verzadigd vet per portie. Zijn ze echt wel zo gezond?
#3. Gastvrij zijn betekent niet 10 soorten koeken of snacks in de kast te hebben liggen die in je eigen mond verdwijnen. Maak het jezelf niet te lastig en maak je huis lazyfitgirlproof!

Geschreven door Anki, mama van Beau (1) en Sammie (3).

Volg je WIJ al op Instagram?

Wil jij ook een bijzonder verhaal of hersenspinsel met ons en andere moeders (to be) delen? Stuur je gastblog (ongeveer 500-800 woorden) naar redactie@wij.nl o.v.v. Gastblog en wie weet staat jouw verhaal binnenkort op onze site!

Reageer op dit bericht